Darin framträder på Children’s Climate Prize 2016

Nu är det klart att en av Sveriges mest folkkära artister; Darin, medverkar på årets Children’s Climate Prize, som går av stapeln den 24 november i Södertälje. Darin kommer att framträda både på prisutdelningen i Södertälje Stadshus och på den efterföljande banketten på Tom Tits Experiment. Arrangemanget har ca 200 specialinbjudna gäster från världens alla hörn.

Den 24 november koras vinnaren av Children’s Climate Prize 2016, i Södertälje Stadshus. Sedan tidigare är det klart att programledare för årets arrangemang är Doreen Månsson och det kommer även bjudas på live-musik från Mariette, samt den unika orkesterensemblen El Sistema. Nu är det även klart att Darin, en av Sveriges mest folkkära låtskrivare och artister, framträder både på prisutdelningen och banketten.

Om Children's Climate Prize
Children’s Climate Prize är ett pris som ger barnen möjlighet att sikta mot stjärnorna och som samtidigt uppmärksammar miljö- och klimatförändringarna, en av vår tids största utmaningar. Miljöprojekt och klimatinitiativ gjorda och genomförda av barn- och ungdomar världen över ska uppmärksammas när nästa generations klimathjälte koras. Torsdag den 24 november sker den första prisutdelningen av det nyinstiftade klimat- och miljöpriset. Allt kommer genomföras under högtidliga former med tillhörande bankett, i traditionellt Nobelmanér, men med barn och ungdomar i strålkastarljuset.

Children’s Climate Prize är initierat av Telge Energi.

För mer information:

www.childrensclimateprize.org

Presskontakt:
Jonna Holmgren, Lux PR
jonna@luxpr.se

Projektledare:
Niklas Karlsson, Eventum
niklas.karlsson@eventum.se

Telge Energi är en oberoende elleverantör, utan egen kraftproduktion. Telge Energi säljer enbart förnybar el från sol, vind och vatten. Telge Energi har drygt 175 000 kunder, omsätter ca 2 000 mkr och har 87 anställda. Kund för kund, kilowattimme för kilowattimme ska vi ersätta den smutsiga elen med ren el.

Läs mer: www.telgeenergi.se

Om oss

Telge Energi är elbolaget från Södertälje som kämpar för att förändra världen. Därför investerar vi i klimatinitiativ som ska gynna både nutida och framtida generationer. Det betyder att Telge Energis vinst bidrar till att ge barn, i Sverige och världen, en ljusare framtid och en mer hållbar planet. Förutom att du alltid får 100% ren el från sol, vind och vatten så är du också med och bidrar till att barn i världen får en ljusare framtid. Läs mer om våra klimatinitiativ på www.telgeenergi.se