• Telge Energi/

”En tidning och ett elavtal, tack”: Telge Energi säljer elavtal rakt över disk på Pressbyrån och 7-Eleven

Telge Energi bryter ny mark och lanserar ett helt nytt sätt att sälja elavtal. Till detta introduceras nyheten att elkostnaden dras månadsvis via betalkort. Sverigepremiären äger rum den 6 oktober då Telge Energis elavtal börjar säljas på Pressbyrån och 7-Eleven runtom i landet.

- Vi har alltid utmanat elbranschen och nu gör vi det igen: allt för att stå på kundens sida och göra el enkelt och lättillgängligt. Vi säljer bara ren el från sol, vind och vatten och vi hoppas att nya kunder som vill göra en insats för klimatet blir nyfikna och köper vårt elavtal på Pressbyrån och 7-Eleven, säger Petra Hallebrant, kundchef på Telge Energi.

Att Pressbyråns och 7-Elevens cirka 470 butiker runtom i landet nu blir kontaktytor för nya kunder för Telge Energi är ett helt nytt grepp i branschen. Och för att motivera människor att vara pionjärer i detta nya koncept erbjuder Telge Energi nya kunder 100 kronor i rabatt. Dessutom får kunden besked om månadskostnaden via sms istället för en faktura och beloppet dras automatiskt via betalkort varje månad.

- Du kan enkelt göra en stor insats för klimatet genom att välja 100 % ren el, fortsätter Petra Hallebrant, kundchef på Telge Energi. En miljönyhet som vi därför kopplar till vårt nya samarbete med Pressbyrån och 7-Eleven är att vi skänker 5 kronor till Världsnaturfonden WWF för varje ny kund. Tillsammans förändrar vi världen, kilowattimme för kilowattimme.

Så här går det till:

1. Kunden går in på Pressbyrån eller 7-Eleven och köper Telge Energis elavtal.
  2. I kassan betalar kunden 99 kronor och får ett miljövänligt värdebevis samt ett kvitto med en kod.
  3. Kunden aktiverar koden på telgeenergi.se/aktivera och knappar in sina personuppgifter.
  4. När det är klart får kunden information om vilka elavtal som finns att välja på. I lugn och ro kan kunden då göra ett aktivt val. Nya kunder får 100 kronor i rabatt på det valda elavtalet. Dessutom får kunden tillbaka de 99 kronor som betalades i butiken. Eventuella byten av elleverantör hjälper Telge Energi till med.
  5. När elavtalet är aktiverat och el har förbrukats så får kunden varje månad ett sms med besked om elkostnaden. Beloppet dras på kundens betalkort i slutet av månaden. Detaljerad information om elförbrukning m.m. finns på ”Mina sidor” för den som vill läsa mer.

Petra Hallebrant, Kundchef, Telge Energi
E-post: petra.hallebrant@telge.se

För mer information, kontakta: Petra Hallebrant, Kundchef Telge Energi Telefon: 08-550 230 59 (dir), E-post: petra.hallebrant@telge.se

Telge Energi är en oberoende elleverantör, utan egen kraftproduktion, som ingår i koncernen Telge. Telge Energi säljer enbart förnybar el från sol, vind och vatten. Telge Energi har drygt 170 000 kunder, omsätter ca 2 000 mkr och har 86 anställda.

Vi vill rädda världen genom att erbjuda enbart ren förnybar el från sol, vind och vatten. Målet är att all el som konsumeras är ren el, i Sverige och resten av världen. Det tar nog en stund, men kilowattimme för kilowattimme kommer vi närmare målet www.telgeenergi.se