Eric Saade uppträder på Children’s Climate Prize i Södertälje

Superaktuella Eric Saade är en av årets artister som uppträder på Children’s Climate Prize den 22 november på Tom Tits Experiment i Södertälje. Just nu syns han tolka folkkära artister som Kikki Danielsson , Uno Svenningsson och Tomas Andersson Wij i TV4-programmet ”Så mycket bättre”. Klart är även att artisten Mariette uppträder på årets gala. Årets konferencier är Farzad Farzaneh, känd från bland annat SVTs Skavlan Jr.

I ett klimatsmart-tema kommer cirka 250 specialinbjudna gäster att fira årets unga klimathjältar på plats i Södertälje den 22 november på Tom Tits Experiment. Det blir en kväll utöver det vanliga med förstklassig underhållning från Eric Saade och Mariette. Eric Saade fick sitt första skivkontrakt som 16-åring och slog igenom som 19-åring med ”Manboy” i Melodifestivalen. Sedan dess har han vunnit hela musiktävlingen med låten ”Popular” 2011 och fått representera Sverige i Eurovision Song Contest, släppt flera album och sålt platina såväl på hemmaplan som i Ryssland.

Här kan du se när Eric Saade sjunger sin version av Uno Svenningssons låt "Allt man kan önska sig" under Så mycket bättre 2017 >>

Mariette blev känd för den stora massan när hon 2009 deltog i TV4-programmet "Idol". Debuten i Melodifestivalen kom 2015 och Mariette sågs senast i samma Melodifestival 2017, där hon deltog med den numera guldskivebelönade låten ”A Million Years”.

Det blir även musikframträdande från förra årets Children’s Climate Prize-vinnare, skiv- och bok aktuella; Xiuhtezcatl Martinez . Dessutom bjuds det på en enastående middag och prisutdelning när vi firar årets unga klimathjältar.

Kvällens konferencier är i år, Farzad Farzaneh , Bolibompastjärna, regissör, författare och TV-programledare.

Telge Energi har initierat Children’s Climate Prize och arbetar aktivt med omställningen till ett hållbart samhälle genom att uteslutande jobba med förnybar energi. Children’s Climate Prize tilldelas ett barn eller ungdom som har gjort något extraordinärt för klimat och miljö. Priset instiftades 2016 för att lyfta fram ett annat perspektiv på klimatfrågan, med insikten att det är barnens framtid som står på spel, att deras röster är viktiga och förtjänar att lyssnas på.

PR-ansvarig:
Jonna Holmgren
jonna@massivpr.se

Projektledare:
Niklas Karlsson
niklas.karlsson@eventum.se

Om oss

Telge Energi är elbolaget från Södertälje som kämpar för att förändra världen. Därför investerar vi i klimatinitiativ som ska gynna både nutida och framtida generationer. Det betyder att Telge Energis vinst bidrar till att ge barn, i Sverige och världen, en ljusare framtid och en mer hållbar planet. Förutom att du alltid får 100% ren el från sol, vind och vatten så är du också med och bidrar till att barn i världen får en ljusare framtid. Läs mer om våra klimatinitiativ på www.telgeenergi.se