• Telge Energi/

KRAV utmanar Telge Energi i kampanjen “Hållbara val”; Telge Energi utmanar nu Apotea, Eksjöhus, Anticimex och Tarkett

Under en vecka lyfter KRAV sina kunder, medlemmar och även andra organisationer i sin kampanj ”Hållbara val”. På Facebook taggas olika organisationer och de uppmanas att berätta om hållbara val de gör i sina verksamheter. Facebook-kampanjen avslutas officiellt måndag 25 februari.

Hittills har flera av Telge Energis kunder taggats eftersom de också är KRAV-certifierade eller har KRAV-certifierade produkter och verksamheter. KRAV utmanar också de taggade organisationerna och företagen att ”pay it forward” för att få fler att berätta om vad de gör för hållbara val i sina verksamheter. På torsdagen taggades Telge Energi, och nu bjuder Telge Energi in Apotea, Eksjöhus och Anticimex att berätta om sina hållbara val. Telge Energi tar även kampanjen till Instagram och bjuder in Tarkett.

”Vi gillar att KRAV skapar en kampanj som utmanar och lyfter det faktum att alla kan göra hållbara val. Vi är stolta över vårt unika partnerskap med KRAV och våra många företagskunder som har KRAV-certifierade verksamheter och produkter. Tillsammans kan vi faktiskt göra skillnad för klimat, miljö och den unga generationen”, säger Pontus Göransson, chef för företagsförsäljning på Telge Energi.

”Vi vill sprida budskapet att hållbara val gör skillnad. Om vi lyfter varandra och berättar om de bra saker vi gör så kan det både motivera och inspirera flera till att göra hållbara val”, säger Nina Halling, kommunikationschef på KRAV.

De hållbara val som Telge Energi har valt att lyfta i kampanjen är:

• Telge Energi säljer sedan mer än 10 år tillbaka uteslutande ren el från förnybara energikällor
  • Årligen arrangerar Telge Energi Children’s Climate Prize som är ett globalt klimatinitiativ
  • Från och med 2019 väljer Telge Energi lakto-ovo-vegetarisk mat på möten och konferenser

Under veckan taggas ett trettiotal företag och organisationer i kampanjen, bland annat Telge Energis kunder Junibacken och Saltå Kvarn. Andra organisationer som har blivit taggade är exempelvis Naturskyddsföreningen, Organic Sweden, Karma – Rädda mat, Coop, Hemköp, Mat.se, Paradiset, Wayne’s Coffee, Skånemejerier, Gastrologik, Gunnebo Slott, Kulturbageriet och Café Torget Åre.

Presskontakt, Telge Energi:
Johline Lindholm
johline.lindholm@telgeenergi.se

Vi gillar att KRAV skapar en kampanj som utmanar och lyfter det faktum att alla kan göra hållbara val. Vi är stolta över vårt unika partnerskap med KRAV och våra många företagskunder som har KRAV-certifierade verksamheter och produkter. Tillsammans kan vi faktiskt göra skillnad för klimat, miljö och den unga generationen.
Pontus Göransson, chef för företagsförsäljning på Telge Energi
Vi vill sprida budskapet att hållbara val gör skillnad. Om vi lyfter varandra och berättar om de bra saker vi gör så kan det både motivera och inspirera flera till att göra hållbara val.
Nina Halling, kommunikationschef på KRAV