Telge Energi är ett av Sveriges grönaste varumärken

Differs årliga undersökning om Sveriges grönaste varumärke presenterades på förmiddagen och Telge Energi placerar sig topp 10 i Sverige oavsett bransch! I energibranschen specifikt kniper Telge Energi andra platsen med oförändrad placering från förra årets undersökning och fortsätter vara ett av branschens grönaste varumärke i konsumenternas ögon.

Undersökningen visar även att grönhet/hållbarhet är en avgörande faktor som i hög utsträckning påverkar köpbeslutet och det främst i energi- och bilbranschen samt i dagligvaruhandeln. Första åren undersökningen genomfördes framstod grönhet som en fråga som endast var relevant för vissa branscher. Skillnaden i betyg mellan branscherna var då stor, idag är skillnaderna relativt små.

I årets undersökning placerar sig Telge Energi topp 10 som grönaste varumärke i Sverige oavsett bransch med Coop som den stora vinnaren i topp. I energibranschen specifikt behåller Telge Energi andra platsen från förra året och fortsätter vara ett av branschens grönaste varumärke.

Total placering och poäng för alla undersökta företag

1. Coop (4.70)

2. Ica (4.68)

3. SJ (4.66)

4. Apoteket AB (4.54)

5. Apotek Hjärtat (4.52)

6. God El (4.39)

7. Apotea.se (4.35)

8. Willys (4.28)

9. Kronans Apotek (4.26)

10. Telge Energi (4.22)

Läs hela undersökningen här>>

Om rapporten
Sveriges Grönaste Varumärke är en återkommande rapport som genomförs av konsultföretaget Differ. I undersökningsdelen har över 1000 respondenter i åldrarna 15-75 år deltagit. Datainsamlingen skedde under december år 2017. Det är tionde gången som undersökningen genomförs.

Om oss

Telge Energi är elbolaget från Södertälje som kämpar för att förändra världen. Därför investerar vi i klimatinitiativ som ska gynna både nutida och framtida generationer. Det betyder att Telge Energis vinst bidrar till att ge barn, i Sverige och världen, en ljusare framtid och en mer hållbar planet. Förutom att du alltid får 100% ren el från sol, vind och vatten så är du också med och bidrar till att barn i världen får en ljusare framtid. Läs mer om våra klimatinitiativ på www.telgeenergi.se