Telge Energi väljer Modity som ny krafthandelspartner

Telge Energi väljer Modity Energy Trading som partner för krafthandeln. Affären väntas stärka Telge Energis möjligheter att konkurrera prismässigt och befäster samtidigt Moditys position på marknaden.

”Modity är ett oberoende krafthandelsbolag med höga ambitioner. De tror på enkelhet, transparens och närhet till affären, vilket ligger helt i linje med vad vi söker”, säger Mikael Sellstedt, tf vd på Telge Energi. ”Med denna affär säkerställer vi att Telge Energi kan leverera 100 % förnybar el till bästa möjliga pris.”

Klas Liljegren, vd för Modity Energy Trading, betonar att Modity delar Telge Energis vision för hållbarhet. ”Telge Energi har länge arbetat för att öka andelen förnybar energi på marknaden och bromsa klimatförändringarna och vi blir extra stolta när en kund med så höga krav som Telge Energi väljer att samarbeta med Modity. Telge Energi är en välkänd och etablerad aktör och vi ser stora möjligheter att utvecklas tillsammans.”

”Genom samarbetet får Telge Energi ökad möjlighet att fokusera på sin kärnaffär: att erbjuda förnybar el till sina kunder och driva utvecklingen av förnybart i Sverige, säger Erik Lindfeldt, chef för krafthandel på Telge Energi. ”Modity har ett upplägg som frigör resurser för oss och ger oss ytterligare styrka, tack vare deras djupa erfarenhet av riskhantering och krafthandel. Deras transparenta prissättning gör också att vi som kund känner oss trygga i samarbetet.”

”Det är fantastiskt roligt att Telge Energi väljer oss. Redan nu har vi sett hur bra Telge Energi och Modity arbetar tillsammans, och detta är verkligen ett lagarbete. Tillsammans kommer vi kunna växa och utveckla våra affärer över tiden” avslutar Tord Rixborn, chef för Marknad och Sälj på Modity.

Kontakt:

Chef Krafthandel Telge Energi: Erik Lindfeldt, erik.lindfeldt@telgeenergi.se

Presskontakt Telge Energi: Johline Lindholm, 0733 - 902158 johline.lindholm@telgeenergi.se

Senior portföljförvaltare Modity: Pernilla Ademar, 0704 - 50 21 09 pernilla.ademar@modity.se

Key Account Manager Modity: Per Lindeblad, 0703 - 83 85 85 per.lindeblad@modity.se

Presskontakt Modity: Sara Bargi, 0703 - 28 44 75 sara.bargi@modity.se

Om Telge Energi: Telge Energi är elbolaget från Södertälje som kämpar för att förändra världen. Redan 2008 dumpade de kolet och gick över till att sälja uteslutande 100 % ren el från sol, vind och vatten. Tillsammans med 170 000 kunder i hela Sverige driver de på för ett 100 % förnybart samhälle och för en solrevolution på Sveriges villatak. Läs mer om deras klimatinitiativ och Telge Enerigs historia på telgeenrgi.se

Om Modity Energy Trading: Modity levererar lönsamma energihandelstjänster för företag där energiaffären har stor betydelse. Genom trygg riskhantering i en föränderlig värld bidrar vi till kundernas framgång och långsiktiga existens. Med spetskompetens, öppenhet och närvaro vid din sida kan du koncentrera dig på kärnverksamheten.

Johline Lindholm
Press- och PR-ansvarig
johline.lindholm@telgeenergi.se

Snabbfakta

Telge Energi har länge arbetat för att öka andelen förnybar energi på marknaden och för att bromsa klimatförändringarna och vi blir extra stolta när en kund med så höga krav som Telge Energi väljer att samarbeta med Modity. Telge Energi är en välkänd och etablerad aktör och vi ser stora möjligheter att utvecklas tillsammans.
Klas Liljegren, vd för Modity Energy Trading