Brendan Ives ny chef för TeliaSonera International Carrier

Brendan Ives har utsetts till ny chef för TeliaSonera International Carrier (TSIC) där han tidigare haft flera ledande positioner.

- Brendan Ives har spelat en avgörande roll i etablerandet av TSIC som nummer 2 i världen inom IP backbone genom framgångsrik affärsutveckling och försäljning. Jag är övertygad att han framgångsrikt kommer driva en stark kundupplevelse och lönsam tillväxt, säger Malin Frenning, chef för Affärsområde Bredbandstjänster på TeliaSonera.

Brendan Ives har arbetat på TSIC i 13 år som bland annat ansvarig för Voice Trading, ansvarig för Sales & Marketing och nu senast som ansvarig för Data & Infrastructure. Brendan kommer ursprungligen från Nya Zealand där han haft flera produktchefsroller inom Telecom New Zealands försäljningsverksamhet.

- Det är väldigt spännande att jobba för ett företag med det starka varumärke och den solida finansiella verksamhet som TSIC står för. Förtroendet att få leda verksamheten till fortsatt framgång likväl som att ständigt höja ribban inom carrier-industrin känns väldigt motiverande, säger Brendan Ives.

Brendan Ives tillträder i sin nya roll omedelbart och efterträder närmast Erik Hallberg som nyligen utsågs till koncernansvarig för affärsområde Eurasia inom TeliaSonera.

För mer information, kontakta gärna TeliaSoneras presstjänst: 0771 77 58 30, press@teliasonera.com besök TeliaSonera Newsroom och följ oss på
Twitter @TLSN_Media.

Taggar: