Britney Spears gör exklusiv smygpremiär för Telias mobilkunder

- nya albumet tillgängligt för nedladdning fem dagar före officiella lanseringen

I morgon, fredagen den 26 oktober, är det smygpremiär för Britney Spears nya album ”Blackout” i Telias svenska mobilportal SurfPort. Telias mobilkunder kan därmed ladda ned låtarna fem dagar före den officiella lanseringen som är den 31 oktober.

Britney Spears första singel ”Gimme More” har klättrat friskt på listorna världen över sedan lanseringen i slutet av augusti. Under september var ”Gimme more” den sjunde mest nedladdade låten från Telia SurfPort. Goda recensioner och höga betyg från utländska medier har skruvat upp förväntningarna ytterligare inför lanseringen av det nya albumet.

– Vi är naturligtvis stolta över att som enda operatör i Norden, kunna erbjuda våra kunder helt unikt material med en av de mest uppmärksammade artisterna i världen, säger Fredrik Rudberg, försäljningschef för mobilitetstjänster på TeliaSonera i Sverige.

Lanseringen av Britney Spears album sker i samarbete med SonyBMG. Telia SurfPort är den ledande mobilportalen i Norden och Baltikum med över en miljon unika användare per månad. På SurfPort finns bland annat musikbutiken Source med över 4 miljoner låtar för nedladdning och över 100 000 nedladdningar har gjorts under 2007.

Telia använder sig av så kallad Dual Delivery, som innebär att de låtar som laddas ned från SurfPort till mobiltelefonen automatiskt blir tillgängliga via bredbandet och enkelt går att ladda ned även till datorn.

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.