Fördubbling av antalet MMS under juli

Fördubbling av antalet MMS under juli MMS-trafiken i Telias svenska mobilnät ökade markant under juli månad. Över 1,6 miljoner MMS skickades under svenskarnas populäraste semestermånad. Det är en fördubbling jämfört med juni månad. Om ökningen är bestående går inte att säga i dagsläget, men det ökande intresset för kameramobiler visar ändå att tjänsten är intressant för kunderna. De senaste månaderna har kameramobiler med MMS-funktion dominerat "tio i topp-listan" över de mest sålda telefonerna i Telias butiker. Det visar Telias månatliga undersökningar som gjorts sedan februari 2004. Av de telefoner Telia säljer i dag är cirka 60 procent kameramobiler. Ökningen från föregående år är närmare 100 procent. - MMS går snabbt och är enkelt att använda. Jag tror att det är förklaringen till framgångarna säger, Marie Ehrling, vd TeliaSonera Sverige. Att snabbt kunna dela med sig av sina upplevelser är lockande och många har i sommar säkert valt att skicka "digitala vykort" till släkt och vänner i stället för de traditionella papperskorten. Under första halvåret 2004 skickades det totalt cirka 4,7 miljoner MMS i Telias svenska nät. Fakta: MMS är bild, ljud och text meddelanden - MMS betyder Multimedia Messaging Service och är en vidareutveckling av SMS. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Telia Sonera Sveriges Presstjänst, telefon 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040816BIT00230/wkr0001.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.