Glöm samtalsavgifter - Netcom lanserar NetCom Plenty

Glöm samtalsavgifter - Netcom lanserar NetCom Plenty (Oslo) Som Norges första operatör lanserar NetCom idag ett helt nytt sätt att prissätta mobiltrafik. Med NetCom Plenty får du varje månad så mycket samtalstid att du kan glömma samtalsavgifter. Dagens norska mobilmarknad kännetecknas av mängder av erbjudanden med många olika prisfaktorer, vilket gör det svårt att navigera sig fram i prisdjungeln. "Kunderna måste vara väldigt ihärdiga om de alltid ska hitta det bästa erbjudandet," säger Barbara Thoralfsson, VD, NetCom. "Med NetCom Plenty behöver kunden i alla händelser inte tänka på samtalsavgifter." Ökad förutsägbarhet "Med NetCom Plenty betalar kunden en fast summa i månaden, och 500 eller 1 000 minuter är inkluderade varje månad. Detta innebär att vi har tagit ytterligare ett steg i rätt riktning, så att kunderna i mycket högre grad kan förutsäga sina månadskostnader för mobiltelefoni," säger Barbara Thoralfsson. Hon nämner också lanseringen av SMSmania i juni, som gör det möjligt för NetCom-kunderna att skicka upp till 2000 textmeddelanden varje månad för 200 norska kronor. Billigaste alternativet för storanvändare Det framgår av NetCom´s undersökningar att allt flera kunder vill teckna ett abonnemang med låga samtalsavgifter och utan subventionerad telefon. NetCom Plenty har därför ingen bindningstid. Utan månadsavgift och uppkopplingsavgifter för förbetalda minuter heller innebär det också sparade pengar för många norrmän. För dem som ringer mer än 12 minuter om dagen är NetCom Plenty marknadens billigaste abonnemang. Flera hundra tusen norska mobilanvändare kommer därför att kunna minska sina mobilkostnader avsevärt. "Sådana avtal med fast pris har blivit mycket populära i många av Europas länder. Jag är säker på att många norska mobilanvändare också kommer att föredra denna betalningsform," framhåller Barbara Thoralfsson. Behöver du fast telefoni? Med NetCom Plenty kan du äntligen ringa långa samtal på din mobiltelefon. Detta låg tidigare inom den fasta telefonins område. Med NetCom Plentys priser betalar det sig nu för kunderna att säga upp sina fasta abonnemang och bara ha NetCom Plenty, eftersom de fasta avgifterna för fast telefoni är högre än samtalsavgifterna. Fakta om NetCom Plenty Två paket att välja på: NetCom Plenty500 - 500 minuters ringtid för NOK 400 NetCom Plenty1000 - 1000 minuters ringtid för NOK 750 Månadsavgift: NOK 0 Uppkopplingsavgift för samtal inom Norge (för förbetalda minuter): NOK 0 Ingen bindningstid Erbjudandet gäller bara för privatkunder Kunderna kan överföra upp till en månads oanvänd samtalstid till följande månad. De kan få uppgift om sin innestående samtalstid genom en SMS-förfrågan. Sänd USAGE till 1989. Inkluderade minuter gäller för all inrikestrafik (inte specialnummer) Användning av minuter utöver de inkluderade debiteras med den normala uppkopplingsavgiften på NOK 0,59 plus ett belopp på NOK 0,89 per minut. Detta debiteras på nästa faktura tillsammans med övriga tjänster som använts. All användning utöver de förbetalda minuterna kostar lika mycket som ActiveTalk. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Lars Terje Pedersen, marknadschef, privatmarknaden, NetCom, tel +47 932 18 488 Bjørnar Storeheier, kommunikatör, NetCom, tel +47 932 06 789 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/16/20040813BIT00170/wkr0001.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.