Halebop samarbetar med Rockbjörnen

Halebop samarbetar med Rockbjörnen Mobiloperatören och portalen Halebop samarbetar med Aftonbladet kring Rockbjörnsgalan, Sveriges största musikpris och en av årets stora musikhändelser. Inför galan, som kommer att gå av stapeln på Cirkus i Stockholm den 18 januari 2004, levererar Halebop röstning via SMS samt ringsignaler och tävlingslösningar att använda på Aftonbladets Rockbjörns-sajt. Rockbjörnen är svenska folkets pris. Det är fansen som röstar fram vinnarna, inte en expertjury. Det har varit en avgörande faktor i beslutet att gå in och sponsra Rockbjörnen. - Vi vänder oss till ungdomar. Därför känns Rockbjörnen helt rätt för oss. Musik är en viktig del av ungdomars vardag, säger Kent Jonsson, chef på Halebop. Vi samarbetar ju även med Hultsfredsfestivalen av det skälet. I samband med Rockbjörnen utlyser Halebop också en tävling där årets bästa ringsignal ska röstas fram. Halebop-priset går till artisten bakom den låt som blivit årets populäraste ringsignal. Det är bara att gå in på www.halebop.se och rösta. Priset kommer att delas ut i samband med Rockbjörnsgalan den 18 januari 2004. När Halebop går in och sponsrar ett evenemang måste det finnas en naturlig koppling till den egna verksamheten. - Det gör det i det här fallet eftersom vi bland annat hjälper Aftonbladet med röstningen via SMS. Dessutom levererar vi ringsignaler byggda på låtar som tidigare tagit hem pris i Rockbjörnen samt mobila tävlingslösningar som används på Rockbjörns-sajten inför själva galan, säger Kent Jonsson. För mer information, vänligen kontakta: Tove Stammers Pressansvarig på Halebop Mobil: 070-310 05 74 www.halebop.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/25/20031124BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/25/20031124BIT00740/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com