Mobilt bredband storsäljare i två år

Två år på topplistan. Mobilt bredband har funnits bland storsäljarna i Telias butiker sedan juni 2007 - 24 månader i rad - och är den mobila produkt som sålt bäst också i maj.

Det mobila bredbandet skuggas av iPhone, som legat bland topp tre ända sedan den introducerades i juli förra sommaren. - Att surfa snabbt och enkelt med både mobilen och den bärbara datorn är något som vi svenskar helt enkelt inte kan klara oss utan. Nu till sommaren blir rörlighet ännu viktigare, när svenskarna har semester eller jobbar utanför kontoret, säger Patrik Granström, försäljningschef för den svenska mobilaffären. Placering Placering april Modell Anmärkning 1 1 Usb-modem 3G, PC 2 3 Apple iPhone 3G K, 3G, Mp3, @ 3 4 Huawei U1310 SP,3G, K ,Mp3, @, WLM 4 2 Nokia 3120 Classic SP, K, 3G, Mp3, @, TN 5 6 Sony Ericsson W715 SP, K, 3G, Mp3, @, TN, TMP 6 5 Sony Ericsson G502 SP, K,3G, Mp3, @, TN, WLM TMP 7 Ny! Sony Ericsson W595 K,3G, Mp3, @, TMP 8 Ny! Sony Ericsson W980 SP, K, 3G, Mp3, @, TN, TMP 9 7 Sony Ericsson W760 SP, K, 3G, Mp3, @, TN, WLM, TMP 10 8 Sony Ericsson W302 SP, K, Mp3, @ Förklaring till anmärkningsnotering: SP – säljs med förkonfigurerat Telia SurfPort, K – har inbyggd kamera, 3G – klarar både gsm- och 3G-nät, Mp3 – har inbyggd mp3-spelare, @ – har inbyggd e-postläsare, TN – klarar Telia Navigator, WLM – stödjer tjänsten Windows Live Messenger,TMP – stödjet tjänsten Telia Music Player, PC – Usb-modem/PC för mobilt bredband. Försäljningsstatistiken baseras på försäljningen i 84 Telia-butiker. Telia har Sveriges största butikskedja inom telekommunikation och tillhör dem som säljer flest mobiltelefoner i Sverige.

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.