SurfPort Awards – TeliaSonera belönar innovativa och lättanvända mobila innehållstjänster

TeliaSonera presenterar nu nomineringarna för SurfPort Awards, som är ett initiativ i samarbete med Sony Ericsson, med syfte att belöna och inspirera innehållsleverantörer i utvecklingen av mobila internettjänster i Norden och Baltikum. - Med SurfPort Awards vill vi både belöna och inspirera utvecklingen av innehåll till TeliaSoneras gemensamma mobila internetportal SurfPort. Det viktigaste för oss är att erbjuda nyttiga, underhållande och lättanvända mobila internettjänster för våra SurfPort-kunder i de nordiska och baltiska länderna. Nomineringarna för SurfPort Awards är ett tydligt sätt att visa på innehållsleverantörernas betydelse för att möjliggöra detta, säger Martin Vendel, produktchef mobila tjänster, TeliaSonera AB. Prisutdelningsceremonin äger rum i Köpenhamn den 28 oktober tillsammans med de nominerade innehållsleverantörerna och andra representanter för telekommunikationsbranschen i Norden och Baltikum. Priskategorier: Nominerad innehållsleverantör: Årets innehållsleverantör Lunarstorm, Sverige Mobile Avenue Finland, Finland Aspiro, Norge Bästa innovativa tjänst HUR (Hovedstadens Udviklingsråd), Danmark Svenska Spel, Sverige VIISAS Communications, Finland NRK-Mobil TV, Norge Mest användarvänliga tjänst Responsfabrikken för Apollos resesajt, Danmark Eniro, Sverige Nordea, Finland Cellvision, Norge Årets kommande stjärna Freeway för Dating.dk, Danmark SVT Mobil, Sverige Verozona. Litauen Digital Chocolate, Finland Inpoc, Norge Årets livstidsbragd Unwire, Danmark Aspiro, Sverige NKP, Litauen Finska Metereologiska Institutet, Finland TV2, Norge Årets innehållsleverantör inom mobil MTV Mobile, Sverige musik RocketScience, Finland Paragallo Mobile, Norge Närmare information om de nominerade företagen i bifogad fil. Om SurfPort SurfPort är TeliaSoneras gemensamma mobila internetportal i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Litauen. SurfPort ger användarna snabb och enkel åtkomst till underhållningstjänster, e-post, sökmaskiner, positioneringstjänster, nyheter och mycket annat.

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com