Telia Company emitterar en obligation om 500 miljoner EUR

Idag emitterade Telia Company en 15-årig obligation om 500 MEUR, med förfall i februari 2034, inom ramen för befintligt 12-miljarder euro EMTN-program (Euro Medium Term Note). Räntekostnaden blev 2,153 procent per år motsvarande Mid-swaps +113 räntepunkter.

– Vi är mycket glada att vi har fått möjligheten att emittera den första 15-åriga obligationen på Euro- obligationsmarknaden för i år. Vi kunde ännu en gång få tillgång till kapital med lång löptid till attraktiva nivåer. Detta tack vare en stor efterfrågan från högkvalitativa investerare vilka banade väg till en attraktiv prissättning, säger Christian Luiga, Executive Vice President och finansdirektör i Telia Company.

Utsedda rådgivare till Telia Company i denna transaktion var Barclays, BNP Paribas, Bank of America Merrill Lynch och Natwest Markets.

För mer information, kontakta gärna vår presstjänst: 0771 77 58 30, besök Newsroom och följ oss på Twitter @Teliacompany.

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com

Taggar: