Telia Company och Netflix i regionalt partnerskap för Norden och Baltikum

Våra TV kunder vill ha ett brett utbud av TV och streamingtjänster från olika källor med ett enkelt klick. Samarbetet med Netflix utökar vårt eget utbud genom att sömlöst erbjuda ett bredare innehåll, inklusive kritikerrosade ursprungliga Netflix serier, Hollywood filmer, dokumentärer, oberoende filmer, stand-up komedier och fler barntitlar.

Med start den 18 oktober kommer kunder i Sverige och Finland som har Telia Companys nya generations Media Box att få enkel tillgång till Netflix. Samarbetet innefattar även att vi kan utöka med Netflix erbjudanden till TV kunder i fler länder under 2017.

Befintliga Netflix kunder kan starta Netflix-appen på den nya Media Boxen utan att behöva växla mellan olika TV-ingångar eller fjärrkontroller. Nya Netflix kunder registrerar sig via appen direkt på Media Boxen och kan därefter ta del av Netflix hela utbud.

– Med den nya generationens Media Box vill vi ge våra tv-kunder en modern användarupplevelse. Samarbetet med Netflix ger kunderna möjlighet att enkelt välja mellan Telia TV och streamingtjänster samt Netflix tjänster, säger Johanna Berlinde, chef för Global TV & Media på Telia Company.

– Genom att lansera Netflix vill vi förstärka vår position som kundens första val när de söker enkelhet i att använda Telia TV och streamingtjänster tillsammans med det breda underhållningserbjudande som Netflix har, fortsätter Johanna Berlinde.

Telias tv-kunder kommer snart att kunna njuta av The Crown, som lanseras den 4 november, ett drama som berättar historien om två av de mest kända adresserna i världen - Buckingham Palace och 10 Downing Street - inklusive intrigerna och kärlekslivet bakom de stora händelser som formade den andra halvan av 20-talet.

För mer information, kontakta gärna vår presstjänst: 0771 77 58 30, besök Newsroom och följ oss på Twitter @Teliacompany.

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på http://www.teliacompany.com/.

Taggar: