Telia direktsänder Per Gessles sista konsert – Exklusiv sändning för Telias tv-kunder

Telia kan som enda tv-leverantör erbjuda sina kunder att se Per Gessles konsert från Sjöhistoriska Muséet i Stockholm i direktsändning. Konserten sänds den 12 augusti och går även i repris vid två tillfällen.

När Per Gessle avslutar sin bejublade sommarturné på Sjöhistoriska Museét i Stockholm den 12 augusti är det bara för Telias 160 000 tv-kunder att sätta sig till rätta i tv-sofforna och knappa in kanalplats 777 med fjärrkontrollen. Kl 20:30 direktsänds Per Gessles konsert för att senare sändas i repris vid två tillfällen.

Direktsändningen har möjliggjorts genom ett samarbetsavtal med EMA-Telstar.
- Genom samarbete med aktörer inom bland annat sport och musik har vi möjlighet att erbjuda våra kunder unikt material och unika upplevelser, säger Kent Jonsson, chef för bredbandstjänster på TeliaSonera i Sverige. Per Gessle är en folkkär artist som vi vet går hem i alla åldrar, så jag hoppas att många av våra tv-kunder väljer att titta på hans konsert.

Om Telia Digital-tv
Sedan lanseringen av Telia Digital-tv har Telia byggt ut telestationerna kontinuerligt och i dag kan omkring 2,5 miljoner svenska hushåll få tv via telejacket. I dagsläget erbjuder Telia fyra kanalpaket med ett varierat utbud och prissättning. Alla kunder har dessutom tillgång till Video on Demand och kan dygnet runt hyra och få filmer direkt till sin tv, utan att behöva lämna soffan.

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.