Telia Go! nu även med Sony Ericsson T610

Telia Go! nu även med Sony Ericsson T610 I juni presenterades erbjudandet "Telia Go!" där Telia har paketerat flera av de bästa mobiltjänsterna i mobiltelefoner där alla nödvändiga inställningar är gjorda. Allt för att det ska vara så enkelt som möjligt att komma igång och använda tjänsterna. Nu blir det möjligt att köpa Telia Go med populära kameratelefonen Sony Ericsson T610. - Telia Go har varit mycket uppskattat och vi ser att många av våra kunder uppskattar kombinationen av enkelhet och ett brett tjänsteutbud. Det är glädjande att vi nu även kan erbjuda Telia Go tillsammans med Sony Ericssons populära T610, säger Indra Åsander, chef segment Privat på TeliaSonera Sverige. Sedan tidigare erbjuds Telia Go tillsammans med Nokia 3650 och Sony Ericsson P800. Båda telefonerna, liksom Sony Ericsson T610, har inbyggd kamera och stora färgskärmar vilket ger en ännu rikare användarupplevelse. Alla nödvändiga inställningar är gjorda i telefonerna så att man enkelt ska komma igång och använda tjänsterna. Med tjänsterna i Telia Go kan man bland annat få de senaste lokala väderprognoserna, hitta vägen till närmaste restaurang, söka lediga bostäder, lokalisera sina vänner, spela spel, ta bilder och skicka som multimediameddelanden eller läsa nyheter och e-post - direkt i mobiltelefonen. Med Telia Go kan man hela tiden vara uppkopplad och snabbt komma åt de tjänster man vill använda, men man betalar bara för de tjänster och den mängd data man skickar eller tar emot. Telia Go kan beställas på www.telia.se/go, via Telias butiker eller någon av Telias återförsäljare. Telia Go med Sony Ericsson T610 kommer att kosta cirka 495 kronor.* Med Nokia 3650 kostar Telia Go 1.095 kronor och med Sony Ericsson P800 kostar erbjudandet 4.195 kronor.* Fakta om Sony Ericsson T610: Inbyggd kamera, färgdisplay med 65536 färger, 32 polyfona ringsignaler, QuickShare(TM), MMS (skicka bild, ljud och text), e-postprogram, Bluetooth(TM), Java(TM), spel, GPRS, HSCSD (High Speed Data), infraröd port, WAP 2.0 och EMS (Enhanced Messaging Service). - - - - * Med Telia Classic abonnemang i 24 månader. Månadsavgift under bindningstiden 150:- för Classic Talk, 190:- för Classic Talk 5 och 140:- för Classic Flat. Mobilen är operatörslåst till Telia i 12 månader. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Håkan Ström, pressansvarig, TeliaSonera Sverige, segment Privat, tel 020-77 58 30 TeliaSonera, som skapats genom ett samgående mellan Telia och Sonera, är det ledande telekommunikationsföretaget i Norden och Baltikum. TeliaSonera är noterat på Stockholmsbörsen, Helsingforsbörsen och NASDAQ. Pro formaomsättning januari-mars 2003 var 20 miljarder SEK (EUR 2.2 miljarder) och antalet anställda var 28 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/18/20030718BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/18/20030718BIT00100/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com