Telia lanserar unik prenumerationstjänst för datorspel

– Rena rama spelfrossan - spela så mycket du orkar till en fast månadskostnad

Idag lanseras Telia Spelprenumeration, en unik tjänst som innebär att användarna inte längre behöver köpa sina datorspel utan enkelt kan ladda ned dem till datorn från Telias spelportal och sedan spela hur mycket de vill till en fast månadskostnad. Rena rama spelfrossan med andra ord. Tjänsten kan beställas av alla, inte bara Teliakunder.

Med Telia Spelprenumeration får kunderna tillgång till en spelkatalog på närmare 300 spel i olika kategorier. Här finns allt från avancerade spel som Ghost Recon: Desert Siege, Colin McRae Rally, Prince of Persia och Age of Empires II till arkadspel som Mumintrollet och Pacmania. Spelkatalogen utökas dessutom med nya spel varje månad.

– Vi tror att vår nya prenumerationstjänst kommer att gå hem hos alla spelintresserade. Inte minst gäller det barnfamiljer som i dag kan tvingas lägga stora summor på datorspel. Men en prenumerationstjänst kan alla i familjen spela sina favoriter och enkelt testa nya spel utan att det kostar skjortan och alldeles oavsett tid på dygnet, säger Erik Hallberg, chef Bredbandstjänster på TeliaSonera i Sverige.
Två paket vid lanseringen
Telia Spelprenumeration finns inledningsvis i två versioner: ”Telia Spelprenumeration Familj” som ger tillgång till drygt 100 spel för 99 kronor i månaden och ”Telia Spelprenumeration Premium”, som ger tillgång till över 200 spel för 189 kronor i månaden.

Spelkatalogen kommer att utökas med nya spel varje månad. Nyheterna läggs då i Premium-abonnemanget.
För mer information om innehåll och villkor besök www.telia.se/spel

-----------------------------------------------------------------------
Ytterligare information till journalister lämnas av:
TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.