Telia levererar mobilt bredband till Banverket

– Banverkets kvalitetstest avgörande

Telia har tecknat avtal med Banverket om möjligheten att förse 1 000 av företagets anställda med mobilt bredband. Banverkets egna kvalitetstest av operatörers mobila bredband avgjorde upphandlingen. Telia var helt enkelt bäst i test.

Under sommar¬månaderna har den mobila datatrafiken ökat med 400 procent bland landets företag. Det mobila bredbandet fortsätter sitt segertåg och Banverket är ett av de företag som nu satsar på att göra medarbetarna mer tillgängliga och flexibla genom möjligheten att arbeta mobilt.

Banverket har nästan 7 000 medarbetare och flera av dem arbetar utanför kontoret

- Genom att förse medarbetare med mobilt bredband kan de administrativa arbetsuppgifterna utföras direkt på plats vilket spar både tid och pengar, säger Kenneth Boström, Försäljningsdirektör, Offentliga företag, TeliaSonera.

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.