Telia slopar minutavgiften för mobil telefoni

Telia slopar minutavgiften för mobil telefoni Telia slopar minutavgiften för mobil telefoni - dygnet runt. Det nya pris-erbjudandet gäller från och med i morgon onsdag för samtal till fyra miljoner nummer i Telias mobilnät. Kunderna kan teckna sig för erbjudandet fram till och med den 31 augusti 2004 och priserna gäller till och med den 31 augusti 2005. Erbjudandet kan tecknas av kunder som har något av abonnemangen Telia Mobil 50 eller Telia Mobil 100. Erbjudandet går ut på att kunden, för en fast månadssumma på 50 kronor per månad, får ringa mobilsamtal till andra Teliamobiler helt utan minutavgift - dygnet runt. En öppningsavgift på 50 öre tillkommer. - Fria samtalsminuter mot en fast månadsavgift är en tydlig trend på den svenska mobilmarknaden just nu, säger Marie Ehrling, vd TeliaSonera Sverige. Jag bedömer vårt erbjudande som attraktivt och konkurrenskraftigt. Först har kunden 50 eller 100 fria minuter som gäller till mer än tio miljoner nummer inom Telias fasta och mobila nät. Därutöver kan kunden komplettera med ett obegränsat antal fria minuter som gäller till fyra miljoner nummer i Telias mobila nät. Vi börjar med erbjudandet i 12 månader och bedömer fortlöpande hur vi fortsätter. För abonnemangen Telia Mobil 50 och Telia Mobil 100 gäller att kunderna, för en fast månadsavgift på 90 respektive 170 kronor, kan ringa 50 respektive 100 fria samtalsminuter per månad. De fria minuterna gäller dygnet runt och för samtal till över tio miljoner nummer i Telias fasta och mobila nät i Sverige. Väljer kunderna priserbjudandet som ett tillägg till abonnemangen, så betalar man alltså 140 respektive 220 kronor per månad. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: TeliaSonera Sveriges presstjänst, tel 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/06/20040706BIT00070/wkr0001.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.