TeliaSonera lanserar iPhone 3G i Lettland och Litauen den 26 september

TeliaSonera och dotterbolagen LMT och Omnitel meddelade idag att man lanserar iPhone 3G i Lettland och Litauen den 26 september.

– Lanseringen av iPhone 3G är ytterligare ett strategiskt steg för oss i utvecklingen av mobilt bredband, och det stärker vår position i Norden och Baltikum, säger Kenneth Karlberg, chef för affärsområde Mobilitetstjänster på TeliaSonera. Efter den lyckade lanseringen av iPhone 3G i de nordiska länderna och i Estland är vi glada över att kunna erbjuda iPhone 3G även till våra kunder i Lettland och Litauen.

-----------------------------------------------------------------------
Ytterligare information till journalister lämnas av:
TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.