TeliaSonera tecknar avtal med Stora Enso

TeliaSonera tecknar avtal med Stora Enso TeliaSonera har tecknat ett tvåårsavtal med Stora Enso om att leverera en global lösning för datakommunikation. Tillsammans med ett ettårigt trafikavtal på fast och mobil telefoni, är hela ordern värd cirka 136 Mkr. Totalt handlar det om att ansluta cirka 400 av Stora Ensos produktions- och försäljningsenheter i Europa, Nordamerika och Asien. Drygt hälften av dessa är lokaliserade i Norden. Lösningen är baserad på TeliaSoneras nya globala erbjudande - DataNet International - som är en kombination av TeliaSoneras egen pannordiska VPN-tjänst och Infonets världsomspännande nät. - Genom våra pannordiska tjänster och vårt engagemang i Infonet, kan vi tillgodose våra kunders önskemål oavsett var de befinner sig i världen, säger Harri Koponen, vice koncernchef i TeliaSonera. I avtalet ingår ett antal mervärdestjänster såsom Internet-accesser och webb-hosting. Lösningen har en sådan kapacitet, att Stora Enso när som helst kan ta steget över till IP-telefoni. TeliaSonera tar också fullt ansvar för övervakning och service av kommunikationslösningen. I trafikavtalet ingår telemötestjänster för Stora Ensos svenska verksamhet. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Dan Strömberg, chef för Global Sales, TeliaSonera Sverige, 070-638 80 00 Lars Billström, pressansvarig, TeliaSonera Sverige, 020 77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/14/20030714BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/14/20030714BIT00100/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com