"Tio i topp" - mobil försäljning i Telias butiker - juli 2004

"Tio i topp" - mobil försäljning i Telias butiker - juli 2004 Kontantkorttelefon Nokia 3310 (TeliaRefill) toppar precis som i juni, listan över månadens mest sålda mobiltelefoner. Tvåa ligger Sony Ericssons T230. Ny på tredje plats är Sony Ericssons nya telefon K700i. Sex av tio mobiltelefoner på juli månads försäljningslista kommer från Sony Ericsson. Placering juli Placering juni Modell Anmärkning 1 1 Nokia 3310 R 2 5 Sony Ericsson T230 R (+K) 3 Ny Sony Ericsson K700i GO +K 4 2 Sony Ericsson T630 GO + K 5 3 Samsung SGH-E700 GO + K 6 Ny Samsung SGH-E710 GO + K 7 Ny Sony Ericsson Z1010 GO + K + 3G 8 4 Sony Ericsson Z600 GO + K 9 9 Samsung SGH-X450 R 10 7 Sony Ericsson T610 GO + K Förklaring till anmärkningsnotering: R - säljs bl.a. som refill telefon, GO - säljs med förkonfigurerat Telia GO, K - har inbyggd kamera, (+K - säljs paketerad med kamera), 3G - klarar både GSM och 3G nät. Telia är med sina 74 butiker, Sveriges största butikskedja inom Telecom och är en av Sveriges största säljare av mobiltelefoner. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Håkan Ström, TeliaSonera Sveriges presstjänst 020-77 58 30 TeliaSonera är det ledande kommunikationsföretaget i Norden och Baltikum. I december 2003 hade TeliaSonera 11 957 000 mobila kunder (37 610 000 inkl delägda bolag), 8 061 000 fasta kunder (9 160 000 inkl delägda bolag) och 1 631 000 internetkunder (1 691 000 inkl delägda bolag). TeliaSonera är noterat på Stockholmsbörsen, Helsingforsbörsen och NASDAQ. Pro formaomsättning januari-december 2003 var 81,7 miljarder SEK (EUR 9,01 miljarder) och antalet anställda var 26 694.. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/04/20040804BIT00050/wkr0001.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.