Tio mest nedladdade låtarna från Telia SurfPort – juli 2007

– Markoolio och Frida ohotade i topp

För tredje månaden på raken toppar Markoolio, ”Ingen sommar utan reggae” och Frida, ”Dunka mig Gul & Blå” listan över de mest nedladdade låtarna från Telias svenska mobilportal SurfPort. Nykomlingen Per Gessle kniper tredjeplatsen med ”En händig man” och petar därmed ned Rihanna med ”Umbrella” till fjärdeplatsen.

– Att ladda ned sin favoritmusik från Telia SurfPort direkt till sin mobil blir allt mer populärt och det är en spännande indikator på vilka låtar och artister som är populära i Sverige just nu, säger Fredrik Rudberg, Försäljningschef för Mobilitetstjänster i Sverige på TeliaSonera.

De mest nedladdade låtarna från Telia SurfPort under juli 2007

1 (1) Markoolio Ingen sommar utan reggae SonyBMG
2 (2) Frida Dunka Mig Gul & Blå Warner
3 (NY) Per Gessle En Händig Man EMI
4 (3) Rihanna Umbrella (Radio Edit) Universal
5 (NY) Laser Inc Det Var En Gång En Fågel Warner
6 (9) Ola Svensson Natalie Universal
7 (NY) Oh Laura Release Me Bonnier
8 (4) E-Type True Believer (True Version) Universal
9 (5) Enrique Iglesias Do You Know? (The Ping Pong Song) Universal
10 (NY) Sahara Hotnights Cheek to Cheek Universal

SurfPort är den ledande mobilportalen i Norden och Baltikum med över en miljon unika användare per månad.

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.