com hem visar väder från SMHI

com hem visar väder från SMHI com hem, som levererar internet-, film-, sport- och musikupplevelser via kabel- och digital-tv till 1,4 miljoner svenska hushåll har tecknat ett samarbetsavtal med SMHI. Alla digital-tv-kunder hos com hem kan följa de senaste väderprognoserna direkt i tv:ns navigator. I digital-tv-boxens navigator kan man se dagens väder samt prognos för de kommande tre dygnen på 30 lokala orter i Sverige. Med fjärrkontrollen kan man enkelt navigera och göra olika sökningar, beroende på vilket område man är intresserad av. Förutom svenskt väder, finns information om det aktuella vädret på över 90 orter i världen. Väderinformationen uppdateras två gånger per dygn. - Att interaktivt kunna få korrekt väderprognos för det område där man befinner sig, har varit en mycket uppskattad tjänst. Med SMHI som leverantör kan vi erbjuda större lokal precisering och förbättrad kvalitet, säger Henrik Enfors, vice cd, com hem. [REMOVED GRAPHICS] Bilden finns att ladda ned på: www.comhem.se, nyheter, pressbilder. Ytterligare information kan lämnas av: Informationsansvarig Janna Olenius, tel: 08 - 553 630 00, eller gå in på www.comhem.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00870/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00870/bit0001.pdf