En miljon kunder gör Mobitel Refill störst

En miljon kunder gör Mobitel Refill störst Telias kontantkort för mobiltelefoni, Mobitel Refill, har nu över en miljon kunder. Efter bara ett och ett halvt år på marknaden utgör kontantkorten den enskilt största mobilabonnemangsformen. Trots att Telia var sist ut av mobiloperatörerna att introducera kontantkort för sina kunder, är Telia nu marknadsledande även inom detta område. * Vi hade inte räknat med en miljon Refill-kunder efter bara ett och ett halvt år på marknaden, säger Erik Hallberg chef för marknad och försäljning på Telia Mobile. När Refill introducerades 1998 siktade vi på ungefär 125 000 kunder under det första året. Telia Mobile kunde under 1999 räkna in omkring en miljon nya privatkunder varav drygt hälften är Refill-kunder. Kontantkorten har inneburit en tillströmning av kunder som tidigare inte haft mobiltelefon, kontantkort är exempelvis den vanligaste abonnemangsformen bland ungdomar. Sedan det blev möjligt att skicka textmeddelanden med Refill ökade kundtillströmningen ytterligare. * Refill tilltalar kunder som vill hålla koll på telekostnaderna, fortsätter Erik Hallberg. Betala först - ring sen är en princip som jag dessutom tror att många tonårsföräldrar gillar. Den 26 februari sänkte Telia mobiltaxorna på kvällar och helger, vilket innebar en prissänkning på 60 procent för Refill-kunderna. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Håkan Ström, PR-ansvarig, Telia Mobile, 070-555 80 00 Lena Demborg, pressansvarig, Telia Mobile, 070-594 03 45 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00530/bit0002.pdf