Ett helt vanligt nyår

Ett helt vanligt nyår Telias telenät fungerade som vanligt över nyårsskiftet. - De första rapporterna efter midnatt från våra övervakningscentraler visar att alla våra olika nät och tjänster fungerar som de ska, säger Ylva Hambræus-Björling, som är projektledare för År 2000 på Telia. Under nyårsnatten kommer Telias egna system och övervakningscentraler fortsatt att rapportera in hur trafiken och tjänsterna fungerar. Under eftermiddagen har Telia fått in rapporter från andra operatörer runt om i världen som visat att telekommunikationerna fungerat som normalt. - Vår slogan inom Telia har varit "1 januari år 2000 - en helt vanlig nyårsdag" och det håller, betonar Ylva Hambræus-Björling. Men det finns ännu kunder som inte är 2000-säkrade och som inte har testat att deras utrustningar och system fungerar tillsammans efter millennieskiftet. - På nyårsdagen och de första arbetsdagarna efter helgerna kan en del kunder komma att behöva vår hjälp och det har vi beredskap för, avslutar Ylva Hambræus-Björling. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Telias presstjänst, 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/01/20000101BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/01/20000101BIT00020/bit0002.pdf