Halebop kopplar ihop mobila internettjänster med abonnemang

Halebop kopplar ihop mobila internettjänster med abonnemang Halebop, Sveriges största mobilportal med över en halv miljon svenska medlemmar, lanserar nu ett kontantkort med nya bra saker direkt i din mobil. Halebop Mobil kombinerar portal- och mobiltjänster genom smarta lösningar och är dessutom först i Sverige med att erbjuda fast pris på SMS. Halebop Mobil är givetvis starkt kopplat till www.halebop.se. Det nya SIM-kortet gör att alla telefoner får en extra meny med genvägar direkt till tjänster på portalen. Med ett enkelt knapptryck kan du få tips om en restaurang i närheten, läsa de senaste nyheterna och kolla ditt saldo. Det du efterfrågar landar helt enkelt i telefonen. - Halebop siktar på att erbjuda smarta kommunikationstjänster med roligt och användbart innehåll, säger Kent Jonsson, chef på Halebop. Fördelen med att koppla mobil och portal till varandra är att våra kunder får direkt tillgång till tjänsterna i sin mobil. Halebop Mobil-kunder kan också ringa till flera kompisar samtidigt till ett pris av ett vanligt mobilsamtal, tack vare den nya gruppsamtalstjänsten Groupy. Med Halebop Mobil får du mer än bara prat för pengarna. Nu erbjuds SMS till ett fast veckopris. För 49 kronor (inklusive moms) i veckan kan du skicka ett obegränsat antal SMS från din mobiltelefon till andra svenska mobilnummer. Kostnadsfri GPRS-access ingår som kampanjerbjudande på Halebop Mobil- kortet under perioden fram t o m den 14 februari 2002. Under denna period kan du ladda ner upp till 25 Mb per månad. Mer information om Halebop Mobil finns på www.halebop.se För mer information, vänligen kontakta: Tove Stammers Pressansvarig på Halebop tove.stammers@halebop.net Mobil: 070-310 05 74 Halebop är en mobil portal som förser mobila användare med mobila tjänster. Halebops tjänster levereras av partners som vill nå en mobil publik. På användarsidan strävar Halebop efter att vara en startpunkt, samlingsplats, för mobila tjänster. Halebops tjänster fungerar oavsett vilken mobil operatör, vilken mobil terminal eller vilken accessteknik som används. På www.halebop.se finner man ett rikt utbud av avancerade mobila tjänster som kan användas av alla. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/11/20011211BIT00300/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/11/20011211BIT00300/bit0002.pdf