Reklambyrån Hjärtsjö lanserar Telenor-Telia

Reklambyrån Hjärtsjö lanserar Telenor-Telia Koncernledningen i Telenor-Telia har valt Reklambyrån Hjärtsjö AB som partner i lanseringen av bolaget. Hjärtsjö ska utföra uppdraget i samarbete med Grey/La Familia, Almén Direkt, Traffic och Grey Inc. Koncernledningen fattade beslutet på förslag från den arbetsgrupp i Telenor- Telia som arbetat med marknadskommunikation inför lanseringen. Två norska och två svenska reklambyråer fanns med på den slutliga listan över kandidater. Kandidaterna fick presentera koncept/strategi, kreativ idé samt ange budget. Förslagen utvärderades efter sammanlagt åtta kriterier. - Hjärtsjö i Sverige och La Familia i Norge, som båda ingår i Greys nätverk i Norden, klarade sig bäst enligt de urvalskriterier som vi ställt upp. Deras team har bred erfarenhet av liknande uppdrag och har en bra internationell täckning, säger Kerstin Åkerstedt, marknadskommunikationsdirektör i Telenor- Telia. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Telias presstjänst, tfn 020-77 58 30 Telenors presstalesman Dag Melgaard, tfn +47 22 77 85 90, mobil +47 901 92 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/01/19991101BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/01/19991101BIT00520/bit0002.pdf