Snabbare surf med Telia i Familjebostäder

Snabbare surf med Telia i Familjebostäder Familjebostäder har tecknat ett treårigt avtal med Telia om bredbandstjänster till sina 30 000 lägenheter i Stockholm. För 975 kronor i anslutningsavgift och 200 kronor i månaden får de boende möjlighet att snabbt och obegränsat surfa på Internet. I priset ingår också fem e-postadresser, fem hemsidor och support dygnet runt. - Att satsa på bredband är ett sätt för oss att göra våra bostäder attraktivare för hyresgästerna, säger Göran Persson, förvaltningsdirektör i Familjebostäder. Vi ser mycket positivt på att ha Telia som samarbetspartner när det gäller utvecklingen av IT-tjänster i hemmet. Det är också bra att vi nu har ytterligare en operatör att samarbeta med, det ger våra hyresgäster en större valfrihet. Med ADSL-tekniken behöver vi inte heller investera i nya nät i fastigheterna. - Avtalet med Familjebostäder är viktigt för oss, säger Rolf Jansson, tillförordnad vd i Telia PubliCom. Stockholmsområdet är ett av våra prioriterade områden och Familjebostäder är ett av de största bostadsbolagen i kommunen. I detta fall använder sig Telia av ADSL-teknik som bredbandslösning, vilket gör det möjligt att använda befintliga telefonledningar. Med andra ord krävs inga nya investeringar i fastigheterna. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Göran Persson, förvaltningsdirektör Familjebostäder, 08-737 22 72 Rolf Jansson, tf vd Telia PubliCom, 011-19 50 77 Anneli Nivrén, presskontakter Telia Business Solutions, 08-466 56 88 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/24/20000324BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/24/20000324BIT00500/bit0002.pdf