Södra Skogsägarna väljer nordisk kommunikationslösning från Telia

Södra Skogsägarna har tecknat ett treårigt mångmiljonavtal med Telia. Avtalet omfattar en helhetslösning för data- och telefonitjänster för Södra Skogsägarnas verksamhet i Sverige, Norge och Danmark. Telia kommer även att integrera telefoniplattformen med Microsoft Lync.

- Vi är helt beroende av ett effektivt datanät och välfungerande mobilkommunikation i skog, mark och vid våra industrienheter säger Claes-Håkan Holm, CIO, Södra Skogsägarna.

- I upphandlingsprocessen var Telias erbjudande det  som sammantaget bäst levde upp till Södras krav på teknisk lösning, kostnad, säkerhet och miljö säger Beatrice Kämpe Nikolausson, Inköpsdirektör på Södra.

Avtalet är en helhetslösning och omfattar datatjänster och telefoni. Dessutom kommer Telia att integrera Microsofts Lync i Södra Skogsägarnas telefoniplattform, vilket också är Telias första stora Lync-integration.

- Vi ser en allt större efterfrågan på den här typen av integrerade lösningar som täcker hela kommunikationsbehovet. Vi är glada över Södra Skogsägarnas förtroende och att vi får möjlighet att bidra till ökad produktivitet, högre effektivitet, och ökad lönsamhet, säger Patrik Olsson, försäljningsdirektör, TeliaSonera.

__________________________________________________

Telias presstjänst för journalister kan nås på 0771-77 58 30