Speedy Tomato öppnar portal i Finland

Speedy Tomato öppnar portal i Finland Den sjätte februari öppnar www.speedytomato.fi. Det är den tredje Speedy Tomato portalen som slår upp dörrarna i norra Europa. "Finland är en stor utmaning för oss. Det är en av de tuffaste marknader- na i världen beträffande mobiltelefoni och de brukar tävla med oss i Sve- rige när det gäller högsta användandet av mobilt Internet. Jag har goda förhoppningar om att vi ska lyckas på den finska marknaden då vi med fokus på Social Technology, har ett unikt koncept," säger Zeth Nyström, VD för Speedy Tomato. Speedy Tomato samarbetar både lokalt och globalt med finska leverantörer. Finska Akumiitti Oy utvecklar nedladdningsbara ringsignalsfunktioner till samtliga Speedy Tomatos portaler. I Finland, liksom i Storbritannien och Danmark, öppnar portalen med ett mindre, begränsat tjänsteutbud. De när- maste tre månaderna kommer portalen att utvecklas successivt i nära dialog med användarna. Speedy Tomatos affärsidé handlar om att kunna erbjuda personligt anpassade tjänster i syfte att underlätta folks sociala umgänge. Portalen är en så kallad multi access-portal. Det innebär att den kan nås på flera sätt, bland annat genom webb, WAP och PDA. Exempel på tjänster i dagsläget är personlig kalender och adressbok, e-post direkt till mobilen, individuellt anpassade nyheter, annonser från personligt utvalda företag, nyheter om finans, sport, mm. För högupplösta bilder och bakgrundsmaterial, besök www.speedytomato.com. För ytterligare information kontakta: Zeth Nyström, VD Speedy Tomato, telefon 0703 - 37 55 77 Anne Liljeroth, PR ansvarig Speedy Tomato, telefon 0706 - 82 71 51 Speedy Tomato AB Speedy Tomato är en mobil portal som vill inspirera och stötta människor i deras vardag och i deras umgänge med vänner och familj. Speedy Tomato AB grundades i september år 2000 och är ett av Telia helägt dotterbolag. Bolaget kommer i slutet av år 2000 att ha cirka 70 medarbeta- re i Sverige, Storbritannien och Danmark. Speedy Tomato startade i Finland januari 2001. För närvarande har företa- get fem anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/06/20010206BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/06/20010206BIT00180/bit0002.pdf