Sveriges bästa telefonister korade

Sveriges bästa telefonister korade I växeln på Skanska i Göteborg sitter Sveriges bästa telefonister. De tog igår hem priset "Bästa telefonister" i Telias mästerskap i telefonservice. Förutom pris för bästa telefonist delades priser ut i klasserna växel och call center. I Göteborg korade Martin Timell igår vinnarna i årets SM i telefoni. Tävlingen går till så att företagen som deltar blivit uppringda anonymt 200 gånger under september och oktober 1999 av Svenska GALLUP. Företagen har bland annat bedömts efter hur lång tid det tar innan någon svarar, vilket bemötande man får och om man får kontakt med den person man söker. Mästerskapet som hölls för sjunde året i rad, hade lockat 82 företag att delta. Förutom Skanska i Göteborg fick ytterligare sju andra företag i olika branscher och klasser pris. Dessa var: Paroc AB, Skövde Radisson SAS Park Avenue Hotel, Göteborg York Refrigeration Sweden AB, Sundsvall SITEL Nordic AB, Örebro LRF Media Dialogcenter, Malmö Privatgirot AB, Stockholm Celero Support AB, Olofström Arbetsförmedlingen i Luleå fick dessutom pris för bästa offentliga verksamhet och AMS Infocenter i Söderhamn för bästa nykomling. De svenska mästarna fick bland annat konstverk av Seth Einarsson och Lars Pagfeldt. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Ulla-Britt Hindersson, projektledare Telia, tel: 0703-60 00 60 Anneli Nivrén, Telias presstjänst, tel: 070-320 03 14 Bilder på pristagarna kan hämtas på Telias webb: http://www.telia.se/nyheter Välj länken "Bildarkiv" och "Aktuellt" ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/21/20000121BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/21/20000121BIT00280/bit0002.pdf