Telenor/Telia säljer sin andel i Elkjop till Dixon

Telenor/Telia säljer sin andel i Elkjøp till Dixon Telenor/Telia har ingått ett avtal om försäljning av alla sina aktier i Elkjøp ASA till Dixons. Telenor/Telias ägarpost är 11,5 procent. Försäljningen ger Telenor en intäkt på NOK 660 miljoner och en vinst på NOK 509 miljoner. För ytterligare information till journalister: Telenor/Telias presstjänst i Norge, Dag Melgaard +47 22 77 85 90 eller +47 901 92 000 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/19991129BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/19991129BIT00190/bit0002.pdf