Telia byter ut felaktiga bredbandsmodem

Telia byter ut felaktiga bredbandsmodem Vissa av Telias bredbandskunder kommer att få sina ADSL-modem utbytta. I samtliga fall handlar det om modemet Ericsson AT 314. Det är ett fabrikationsfel som kan leda till att det blir överhettat. Samtliga berörda kunder informeras av Telia per brev denna vecka. Felet innebär att modemet kan bli mycket varmt. Därigenom kan brandfara uppstå, om lättantändligt material kommer i direkt kontakt med det upphettade höljet. Berörda kunder uppmanas därför att koppla ur strömsladden och inte använda modemet. Telia har levererat 7 500 ADSL-modem av typen Ericsson AT 314 till sina kunder. De kommer att få nya modem levererade per post under mars och i början av april. De gamla modemen ska därefter återsändas portofritt i en medföljande påse till Telia. Övriga fabrikat och modeller av ADSL-modem som Telia levererat berörs INTE av denna åtgärd. Mer information till journalister lämnas av Anders Zellman, pressansvarig Telia e-bolaget AB, tel 070-329 56 77 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/27/20010227BIT00860/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/27/20010227BIT00860/bit0002.pdf