• Telia/

Telia först i Sverige med tv-kanalen FUEL TV - sänder actionsport 24 timmar om dygnet

Världens största kanal för actionsport heter FUEL TV. Den finns redan i över 30 miljoner amerikanska hem och i över 50 länder. Nu kommer den till Sverige. Telias tv-kunder blir nu de första som kan frossa i skateboard, snowboard, BMX, motorcross, wakeboard och musik – dygnet runt .

FUEL TV visar tv-serier, tävlingar, shower, events, filmer och livsstilsprogram. Populära program är bland andra The Daily Habit, FUEL TV Download, Bubbas World, Camp Woodward, Firsthand och The Moto.

– FUEL TV är en kanal som i första hand attraherar målgruppen mellan 13 och 34 år, säger Joel Westin, ansvarig för tv-affären på Telia. Men alla som är ute efter en adrenalinkick – oavsett ålder - kommer att få en högtidsstund.

Om FUEL TV
FUEL TV är en del av FOX Sports Media Group. Kanalen finns i dag i över 30 miljoner amerikanska hem och har distribution i över 50 länder över hela världen. Vänder sig i första hand till åldrarna 13 till 34 år. Kanalen började sända i juli 2003. Kanalen ingår I Telia Digital-tv, kanalpaket Stor.

Telias Digital-tv, Kanalpaket Stor
Kanalpaket Stor omfattar fler än 45 kanaler. De programbibliotek som tillhör paketet innehåller material från 21 kanaler: Outdoor Channel, Fuel TV, National Geographic, National Geographic Wild, Eurosport, Eurosport 2, ESPN, CNN, TV4, TV4 Plus, TV4 Fakta, TV11, TCM, Cartoon Network, Comedy Central, Star, Silver, Showtime, TNT7, MTV och Axess TV. Kanalpaketet omfattar också Sveriges största videobutik, med fler än 2500 filmer, där man hyr film till tv:n med hjälp av fjärrkontrollen. Förra året hyrde Telia ut över 2 miljoner filmer i videobutiken. Priset för kanalpaket Stor är 199 kronor per månad (krypteringsavgift 49kr/mån tillkommer).

--------------------------------------------------------------------------------------
Telias presstjänst för journalister kan nås på 0771-77 58 30

Telia är ledande inom mobil kommunikation, fast telefoni, datakommunikation och bredband i Sverige. Vi erbjuder också telefoni, bredband och tv i ett paket. Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Telia kan leverera bredband till 95 procent av hushållen i Sverige och har sju år i rad fått pris för Sveriges bästa mobilnät. Företaget har cirka 9.400 anställda i Sverige, egen kundtjänst och ett stort antal butiker i hela landet. Läs mer på www.telia.se Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.se