Telia lanserar 4G för alla företagsabonnemang

I samband med evenemanget Connect2Business 2013 lanserar Telia 4G för nya och befintliga företagsabonnemang där en surfpott ingår. Det innebär att företagskunder med mobiltelefoniabonnemang som idag saknar 4G kommer få det utan extra kostnad.

Från den 25 mars ingår 4G i alla nya Jobbmobil-abonnemang med surfpott. Jobbmobil är Telias mobiltelefoniabonnemang för företag. Telia kommer i vår även att aktivera 4G på befintliga Jobbmobil-abonnemang där en surfpott ingår. För att kunna surfa i 4G-nätet krävs det att mobilen stödjer 4G och att 4G-nätet är utbyggt där kunden befinner sig.

Företag använder i allt högre utsträckning mobila arbetssätt för att hitta nya sätt att samarbeta och jobba mer effektivt. Det innebär att medarbetarna kopplar upp sig och arbetar via sina mobiltelefoner, bärbara datorer och surfplattor, oavsett var de är. För att möta denna växande trend flyttar nu arbetsplatsen ut på nätet och in i de mobila enheterna, från enklare applikationer som mejl till mer avancerade tjänster som affärsystem och andra företagslösningar.

-       För att medarbetarna och företaget ska kunna dra nytta av mobila arbetssätt och använda de allt mer avancerade tjänster som finns tillgängliga i mobila enheter som smartphones, surfplattor och bärbara datorer så krävs snabb och stabil uppkoppling. Därför lanserar vi nu 4G för fler företagsabonnemang, berättar Anders Tillander, företagschef på mobilitetstjänster, Telia.

Mobila arbetssätt är ett av flera ämnen som idag också diskuteras på Connect2Business, ett evenemang för Telias företagskunder som arrangeras samtidigt i Malmö, Göteborg och Stockholm.

-       En viktig drivkraft bakom mobila arbetssätt är just effektivitet. Ett mått på effektivitet är tid. Vi uppskattar att företagare spara upp till en arbetsvecka per år på att använda 4G jämfört med 3G, avslutar Anders Tillander.

Mer information

• Från 25 mars ingår 4G i alla nya Jobbmobil-abonnemang utom ett, Jobbmobil Rörlig som saknar surfpott och som främst riktar sig till kunder som ringer och sms:ar. På sikt kommer 4G ingå i alla Jobbmobil-abonnemang.
  • 4G aktiveras även på befintliga Jobbmobil-abonnemang som i nuläget saknar 4G
  • Kunderna kan surfa upp till 20 mbit/s i 4G-nätet
  • Kunder kommer även framöver att kunna köpa till tjänsten ”Maxhastighet” – och då surfa upp till 80 Mbit/s
  • 4G ingår sedan tidigare i mobila bredbandsabonnemang för företagskunder.

Läs mer på: www.telia.se/4gtillalla

För mer information, kontakta gärna nicholas.rundbom@teliasonera.com, 072-511 66 73 eller besök
vårt nyhetsrum telia.se/media