Telia lanserar ny logotyp och grafisk profil

Telia lanserar ny logotyp och grafisk profil Telia lanserar en ny visuell identitet för att markera företagets nya affärsinriktning som positionerar Telia som Nordens ledande Internet- och kommunikationsföretag. Den nya identiteten är en del i Telias ompositioneringskampanj. Idag tisdag byter en av Sveriges mest välkända logotyper skepnad och banar väg för ett nytt Telia med en ny affärsstrategi i en ny ekonomi. - Telia är ett av Nordens starkaste varumärken. Genom lanseringen av en ny visuell identitet visar vi tydligt att vi går från att vara en traditionell telekomoperatör till en dynamisk och ledande aktör i den nya ekonomin, säger Jan-Åke Kark, koncernchef , Telia AB. Telias varumärke har en central roll i ambitionen att tydliggöra Telias nya strategiska inriktning, både bolagets affärsmässiga ambitioner och visionen att visa teknikens möjligheter för kommunikation - människor emellan. Den nya visuella identiteten kombinerar en symbol och ett namn och ska representera sammanflätad kommunikation för alla tillfällen. Den röda färgen symboliserar värme och närhet. De pulserande prickade linjerna antyder både rörelse och vägar för information och kommunikation. Symbolen ger en känsla av dynamik. En mediakampanj med TV-reklam, storbilder och annonser kommer att förstärka bilden av det nya Telia. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Telias presstjänst, tfn 020-77 58 30 Den nya logotypen återfinns också högupplöst på Telias hemsida, www.telia.se under "Nyheter", "Bildarkiv" och "Aktuellt". ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/25/20000425BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/25/20000425BIT00400/bit0002.pdf