Telia lanserar nya roamingtjänster för semesterveckan

Report this content

Nu blir det ännu enklare för svenskarna att ha koll på surfkostnaden på semestern. Idag lanserar Telia två nya roamingtjänster, Vecka Europa och Vecka USA. Med de nya tjänsterna ringer, sms:ar och mms:ar kunderna till samma pris som hemma i Sverige i en vecka. Kunderna får även 0,5 GB att surfa för. Tjänsten gäller i sju dagar från köptillfället och är en tilläggstjänst för mobila abonnemang.

Med de nya tjänsterna får Telias kunder bättre kostnadskontroll när de åker utomlands, då de på förhand vet hur stor roamingkostnaden kommer att bli, både för surf, samtal och för sms. När veckan är slut får kunderna sms om att priset återgår till standardprissättning.
– Med ett fast pris kan kunderna använda mobilen även på semestern utan att oroa sig över kostnaderna. Du köper tjänsten när du behöver den, till exempel när du kliver på planet eller när du precis landat på semesterorten och skulle vistelsen förlängas, köper du bara en vecka till. Vår förhoppning är att våra kunder ska känna sig mer trygga att använda sina mobiler på semesterveckan, säger Sara Laurell, chef för konsumentmarknaden på Telia.

Flexibelt och enkelt
För en fast avgift per vecka ringer, sms:ar och mms:ar kunden till samma pris och villkor som hemma i Sverige och slipper alltså utlandstaxan. Det ingår även 0,5 GB surf. Om surfmängen tar slut, går det att köpa till extra med ett sms. Tjänsten är giltig 7 dagar från aktiveringen som sker i det ögonblick som kunden köper tjänsten.

Vecka Europa kostar 199 kr/vecka (sju dagar). 0,5 GB surf ingår.
Tjänsten gäller i större delen av Europa, se vilka länder som ingår på www.telia.se/semestervecka.
Extra surfmängd kostar: 0,2 GB för 99 kr eller 0,5 GB för 199 kr.

Vecka USA kostar 299 kr/vecka (sju dagar). 0,5 GB surf ingår.
Tjänsten gäller i hela USA och fungerar även i de länder som ingår i tjänsten Vecka Europa.
Extra surfmängd kostar: 0,2 GB för 149 kr eller 0,5 GB för 299 kr.

Vecka Europa och Vecka USA kan beställas som tilläggstjänst till samtliga Telias mobila abonnemang tecknade efter 2013 samt till samtliga Telias mobila bredbandsabonnemang.

Läs mer om tjänsterna på www.telia.se/semestervecka.

Tjänsterna fungerar lika bra för företagets medarbetare som är på resa i tjänsten men då gäller andra villkor. Läs mer på: www.telia.se/jobbvecka.

För mer information, kontakta gärna Helena de Verdier på 0705 51 31 38 eller besök Telias nyhetsrum telia.se/media

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com

Taggar: