Telia öppnar accessnätet under första kvartalet 2000

Telia öppnar accessnätet under första kvartalet 2000 I samband med att Telia och Telenor i höstas planerade ett samgående lovade man att helt öppna sina accessnät (kopparnät) för alla operatörer den 13 januari 2000. I och med att fusionen sprack har det arbetet försenats. Telia kommer dock att fullfölja öppnandet av accessnätet och räknar med att kunna erbjuda ett flertal nya access- och samlokaliseringstjänster i telenätet redan under första kvartalet år 2000. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Rune Nilsson, Telia affärsområde nät, 08-713 15 80 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00120/bit0002.pdf