Telia öppnar webben för gratis SMS-meddelanden

Telia öppnar webben för gratis SMS-meddelanden Upp till tio gratis textmeddelanden om dagen kan man numera skicka till GSM- telefoner från en nyöppnad SMS-sida på www.telia.se. Telia räknar med att det ska locka ännu fler att använda möjligheten att skicka korta meddelanden till vänner och bekanta. När GSM-telefonerna började säljas var det få som noterade att de gick att använda till mer än att "bara" ringa med. Bakom ofta ganska krångliga menyer dolde sig dock möjligheten att skicka textmeddelanden till andra GSM- telefoner. Att skicka meddelanden har med tiden blivit mycket populärt. Något som både Telia och andra mobiloperatörer upptäckt på allvar liksom för övrigt även tillverkarna som börjat ta fram telefonmodeller som tack vare inbyggda ordlistor gissar de vanligaste orden när man skriver ett meddelande. Men man behöver faktiskt inte ha en egen nalle för att skicka SMS-meddelanden till en mobiltelefon. Det vill Telia visa genom att göra det möjligt att skicka upp till tio gratis SMS-meddelanden per dygn från www.telia.se. Och meddelandena går att skicka till GSM-telefoner över hela världen, oberoende av operatör. @ Telia ställer inga andra krav på användaren än att han eller hon registrerar sig på webb-sidan Mina Sidor under telia.se, säger Anders Meyer, Telia Nära. Efter några dagar får man ett brev med lösenord. Därefter kan man logga in och börja skicka meddelanden. Detta gör vi för att undvika missbruk. Avsändaren av varje meddelande går alltid att spåra via den signatur som alltid skickas med. - - - - - - - - För mer information till journalister: Anders Meyer, Telia Nära, 070-544 91 81 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/02/19991102BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/02/19991102BIT00180/bit0002.pdf