Telia.se startar "Mina Sidor på Arbetet" för småföretagare

Telia.se startar "Mina Sidor på Arbetet" för småföretagare Nu erbjuder telia.se en unik tjänst för småföretagare på nätet. "Mina Sidor på Arbetet" är en ny service för småföretagaren där de enkelt kan ordna allt som rör företagets telefon- och Internetabonnemang, fakturor och rabatter. - En av de främsta fördelarna med "Mina Sidor på Arbetet" är att man ser det aktuella samtalssaldot direkt på skärmen, säger Svante Wallström, utvecklingschef på www.telia.se. "Mina Sidor" på www.telia.se startade i juni förra året och har hittills varit en tjänst för privatpersoner och större företag. Nu finns tjänsten tillgänglig även för småföretagare. På "Mina Sidor på Arbetet" kan man söka företags och privatpersoners telefonnummer. Det finns möjlighet att se statistik över gjorda samtal, bygga upp en telefonbok och flera andra tjänster som förenklar småföretagarens tillvaro. Dessutom kommer de som registrerat sig på "Mina Sidor på Arbetet" få unika erbjudanden om att köpa produkter och tjänster till mycket förmånliga priser. - Som småföretagare är det viktigt att hålla reda på utgifterna. Med "Mina Sidor på Arbetet" får småföretagaren en bra hjälp på vägen. Tjänsten gör det lätt att ha uppsikt över telefon- och Internetkostnader, fortsätter Svante Wallström. I "Mitt Komcenter" går det att skapa en effektiv central för företagets kommunikation via telefon och Internet. Adressboken är grundstenen där adresser och telefonnummer samlas och uppdateras regelbundet. Från "Mitt Komcenter" går det också att skicka e-post och SMS. Gula Sidorna - med karta! Genom "Mitt Komcenter" kommer man åt Gula Sidorna. Här finns adresser, telefon- och mobilnummer, faxnummer och e-postadresser till i stort sett alla företag i Sverige. Dessutom går det att plocka fram kartor och se var företagen ligger. Om en person har flera företag registrerade kan man skapa en plats för varje företag. Det är också möjligt att växla mellan "Mina Sidor på Arbetet" för småföretagare och "Mina Sidor" privat genom ett par enkla knapptryck. Genom att gå in på www.telia.se och registrera sig på "Mina Sidor" får man tillgång till alla dessa tjänster. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Svante Wallström, utvecklingschef www.telia.se tel. 070-637 40 43 För bilder och skärmdumpar vänligen kontakta: Åse Henell, www.telia.se tel. 070-569 92 02 Telia är den ledande leverantören av telekombaserade informationstjänster i Norden och Östersjöområdet. Telia finns representerat internationellt både genom egen närvaro och tillsammans med partners. Omsättning 1999 uppgick till 52 121 MSEK och antalet anställda var ca 30 600. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000317BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000317BIT00820/bit0002.pdf