Telia slutför försäljningen av Orbiantgruppen till Flextronics

Telia slutför försäljningen av Orbiantgruppen till Flextronics Telia har idag, efter godkännande från berörda myndigheter, slutfört det i oktober offentliggjorda avtalet med Flextronics Network Services om försäljning av sex bolag ingående i Orbiantgruppen. Telia kvarstår som ägare av en minoritetspost på nio procent av aktierna i Orbiantgruppen. Försäljningen är ett led i Telias fortsatta fokusering på kärnverksamheten. I Orbiantgruppen ingår Teliabolagen Neterna, Telia Service, Telia Systems, Evega, Relacom och Wireless Network Management med tillsammans 5 400 anställda på över 300 orter i Sverige. (Där Telia ingår i företagetsnamnet ska namnbyten ske.) Telia kommer att köpa installations-, drift- och underhållstjänster av Orbiantgruppen. Ett avtal om fortsatt samarbete är upprättat, där man är överens om köp- och leveransåtaganden fram till och med år 2004. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Telias presstjänst, tfn 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/28/20011228BIT00490/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/28/20011228BIT00490/bit0001.pdf