Telia tecknar ramavtal med elva IT-konsultföretag

Telia tecknar ramavtal med elva IT-konsultföretag Telia har tecknat koncerngemensamma ramavtal för köp av IT-konsulttjänster under år 2001 med följande företag: * AU-System AB * Cap Gemini Ernst & Young * Cell Network AB * DataVis Gruppen AB * Frontec AB * Kabel New Media * Sema AB * Sigma AB * Telelogic Sverige AB * Wipro Ltd * WM-data AB De nya avtalen är ett resultat av en utvärdering av ett drygt 30-tal tänkbara företag. Ovanstående företag är inom Telia positionerade som leverantörer av volymtjänster inom IS/IT-området. Kompetenser efterfrågas inom följande områden: * Projektledning * Verksamhetsutveckling * Verksamhetsutredning * Systemutveckling - utredning * Systemutveckling - genomförande Sammantaget ska leverantörerna behärska verksamhetsområden såsom Telekom, Finans, Försäkring, Logistik m.m. samt teknikområden som Mobil kommunikation, Internet/bredband, CRM, ERP, m.m. För ytterligare information till journalister: Lennart Sandberg, avtalsansvarig på Telia AB, Koncernsupport IT-avtal, Tel: 08-713 80 15, 070-556 26 81 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT01060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT01060/bit0002.pdf