Telia vinner IR-priser

Telia vinner IR-priser Telia vann priset för bästa Investor Relations bland svenska storföretag samt priset för att vara det nordiska företag, som förbättrat sitt IR- arbete mest under året. Dessutom utnämndes Telias IR-chef Tobias Lennér till bästa IR-chef i Sverige. Det är den ansedda amerikanska tidningen Investor Relations Magazine, som under lång tid delat ut priset Investor Relations Awards i sju regioner i världen. Igår delades priset för första gången ut i Norden. De som röstat fram vinnarna var över 160 analytiker och fondförvaltare i Norden och i London. För ytterligare information till journalister: Telias presstjänst tfn 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/05/20011205BIT00580/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/05/20011205BIT00580/bit0001.pdf