Telias försäljning av Tess-andel-komplettering

Telias försäljning av Tess-andel-komplettering Komplettering till pressmeddelande den 13 februari 2001 beträffande Telias försäljning av aktier i den brasilianska mobiloperatören Tess. Köpeskillingen ligger i nivå med ursprungligt investerat kapital. Som en effekt av att förluster tagits löpande över resultaträkningen bedöms realisationsvinsten för Telia-koncernen uppgå till cirka 2 Mdr. Realisationsvinstens storlek är beroende av den slutliga utformningen av affärsuppgörelsen. Försäljningen förutsätter, vilket tidigare meddelats, brasilianska myndigheters godkännande. För ytterligare information till journalister kontakta: Telias Presstjänst, 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT00430/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT00430/bit0003.pdf