Vägbeskrivningar på gulasidorna.se

Vägbeskrivningar på gulasidorna.se Nu kan man enkelt få en vägbeskrivning till företag eller inför sina bilresor i landet. Gulasidorna.se visar vägen på alla allmänna vägar i Sverige och dessutom på gatunivå i Göteborg, Malmö och Stockholm. Den nya kartfunktionen visar snabbt vägen mellan två platser. Gulasidorna.se ger en vägbeskrivning på en karta kompletterad med en beskrivande text. Samtidigt räknar sajten fram avståndet mellan platserna. I den första versionen finns information om Stockholm, Göteborg och Malmö med på gatunivå. I övriga landet finns alla allmänna vägar med. - Antalet besökare på gulasidorna.se mer än fördubblades under förra året. I januari i år nåddes all time high med 469 000 unika besökare och kartorna är en viktig förklaring till framgången. Med vägbeskrivningar finns det ännu mer att hämta på gulasidorna.se, säger Ulf Magnusson, affärschef på gulasidorna.se. Morgondagens vägbeskrivningar Kartor kopplade till det omfattande företagsregistret skapar unika möjligheter. Till exempel kommer man att få tips på alternativa färdvägar och det blir möjligt att se vilka restauranger eller hotell som finns längs färdvägen. Ulf Magnusson om framtiden: - Vi arbetar med att anpassa vägbeskrivningstjänsten även för mobila medier. Snart kommer dåligt lokalsinne inte att vara något hinder för att hitta rätt. Avancerad teknik bakom vägbeskrivningarna Vägbeskrivningar baseras på avancerad kartteknik. Till kartorna och företagsinformationen har nu även lagts trafikregler för Göteborg, Malmö och Stockholm. Användarna kan lämna synpunkter och ge bättre vägförslag direkt på sajten. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Ulf Magnusson, affärschef gulasidorna.se, 08-704 35 00, 070-589 68 85, ulf.magnusson@infomedia.telia.se. Mats Anzén, marknadschef Telia InfoMedia Reklam, 08-704 35 53, 070-569 84 23, mats.anzen@infomedia.telia.se. Se även www.gulasidorna.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00370/bit0002.pdf