Växjö först ut med Telias bredband för enskilda hushåll

Växjö först ut med Telias bredband för enskilda hushåll Nu är det dags för villaägare och andra enskilda hushåll att få möjlighet att ansluta sig till Telias bredband. För en installationskostnad på 975 kronor och en månadskostnad på 225 kronor kan boende i Växjö stad, Hovshaga och Teleborg snart surfa snabbt och obegränsat. Telia har för avsikt att lansera tjänsten på ett drygt tjugotal orter i landet till sommaren, men man har valt att marknadsprova den i Växjö. Sedan i höstas har Telia slutit avtal på löpande band med fastighetsägare i så gott som hela landet om gruppanslutning till bredband för hyresgästerna. Efterfrågan har varit enorm och nu pågår en febril aktivitet med att ansluta hushållen. Hittills har det dock inte funnits något erbjudande för villaägare och hushåll i fastigheter där fastighetsägarna eller bostadsrättsföreningen inte varit intresserade av bredband. - I dagsläget är det hastigheten till internet och det faktum att kunden kan surfa till ett fast pris som är de främsta fördelarna med bredband. Men Telia jobbar också mycket just nu på att själva och i samarbete med partners kunna presentera olika tjänster som gör bredbandsupplevelsen till något alldeles extra. En del av dessa kommer vi att se redan under året, berättar marknadsansvarig för Telia Bredband Mikael Ek. De första installationerna räknar man med kan äga rum redan under sensommaren. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Mikael Ek, marknadsansvarig för Telia Bredband, telefon 08-451 81 70 Thomas Carlsson, Telia Nära, Växjö, telefon 047072 42 33 Charlotte Löfgren, pressansvarig, telefon 070-562 00 74 Telia är den ledande leverantören av telekombaserade informationstjänster i Norden och Östersjöområdet. Telia finns representerat internationellt både genom egen närvaro och tillsammans med partners. Omsättning 1999 uppgick till 52 121 MSEK och antalet anställda var ca 30 600. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/07/20000307BIT00540/bit0002.pdf