Delårsrapport januari - mars 1999

Delårsrapport januari - mars 1999 Fortsatt betydande marknadsexpansion i Europa * Orderingången under perioden uppgick till cirka 5 (13) miljoner kronor. Under april och maj har ytterligare order och letter of intent om 20 respektive 30 miljoner kronor erhållits. * Orderstocken vid periodens utgång uppgick till 97 (39) miljoner kronor. * Nettoomsättningen uppgick till 22 (26) miljoner kronor. Tillgångsfört i ej resultatavräknade projekt uppgick till 32 (9) miljoner kronor. * Resultat efter finansnetto uppgick till -11,0 (1,0) miljoner kronor. Bruttomarginalen uppgick till 45 (45) procent. * Flera nya produkter, häribland ny calling card-applikation, nätbaserat call center och grafiskt utvecklingsverktyg, introducerades. * Nyemission genomfördes i april i samband med börsintroduktion på Stockholms Fondbörs O-lista och tillförde bolaget 112 miljoner kronor efter avdrag för emissionskostnader. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/17/19990517BIT00160/bit0001.doc Hela rapporten