Flaggningsmeddelande

Flaggningsmeddelande 4 juli 2002 Per 2002-07-03 har följande transaktion genomförts i Teligent AB: VD Ulf Lindstén har köpt 350.000 teckningsoptioner i Teligent AB av sex större aktieägare i bolaget; Olle Isberg, Per Wejke, LMK Industri AB (helägt av Mikael Karlsson), Mats Karlsson, Pekka Peltola och Nils Hedlund. Ulf Lindstén med familj äger därmed 123.886 aktier samt 350.000 teckningsoptioner i Teligent AB. Ev. frågor hänvisas till: Lars Alm, ekonomidirektör, telefon 08/520 660 16, e-post lars.alm@teligent.se Om Teligent Teligent utvecklar och marknadsför nätbaserade telekommunikationslösningar för alla typer av nät, till exempel tele- och datanät. Främst levereras lösningarna i form av mervärdestjänster som operatörer och tjänsteleverantörer tillhandahåller företag och allmänheten via publika nät. Ett annat marknadssegment utgörs av kundanpassade lösningar för större företag och organisationer. Bland kunderna finns flera av Europas större operatörer, bland andra BT i Storbritannien, Telefónica i Spanien, Telia i Sverige samt Mannesmann o.tel.o i Tyskland. Bolaget är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40, och har dotterbolag i Finland, Frankrike, Italien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020704BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020704BIT00050/wkr0002.pdf